Ticketregistratie terugbetaling tickets Pukkelpop 2011 al verwijderd UPDATE

Standaard

Toen we op donderdag 1 september het artikel over de registratie van tickets van Pukkelpop 2011 voor mogelijke terugbetaling online plaatsten, hadden we nooit gedacht dat er zo’n grote toestroom van bezoekers via hoofdzakelijk Google dat bewuste bericht aanklikten, lazen en ook doorklikten naar de opgesomde e-mails.

Ook ’s maandags na de uiterste registratiedatum van 4 september was de toevloed nog groot. Een duidelijk bewijs dat niet iedere Pukkelpopganger www.pukkelpop.be leest en raadpleegt.

Nochtans een goede week na de ramp werd alle nuttige info op de website geplaatst en in één keer gecommuniceerd via de diverse mediakanalen. Misschien moest die communicatie vaker herhaald worden via Facebook of Twitter, zodanig de organisatie meer Pukkelpoppers kon aanspreken? Nochtans is iedere online koper verwittigd via een e-mailbericht, dat klaarblijkelijk niet elke ontvanger heeft gelezen.

Alleszins de organisatie had alle gegevens van de festivalgangers en tickethouders, want alle reserveringen zijn online gebeurd. Toch moesten kaarthouders zich opnieuw registreren, wouden ze nog kans maken op een al dan niet gedeeltelijke terugbetaling van hun tickets.

Deze werkwijze wijst er sterk op dat de organisatie zo weinig mogelijk tickets hoopt terug te betalen, om de schade te beperken. Ook de reactietijd van amper twee weken tot 4 september zit voor hier iets tussen.

Het zou toch meer fair en geloofwaardiger overkomen, mocht de organisatie los van de ticketregistraties alle onlinekaarten zij het maar deels zouden terugbetalen. Zo krijgt iedere kaarthouder zijn deel, terwijl nu enkel de geregistreerden kans maken op terugbetaling.

Op die manier houdt de organisatie ook een deel van recette in kas om verder te kunnen werken. Uiteraard kunnen de geregistreerden ook worden aangesproken om medevennoot van de Coöperatieve Pukkelpop te worden.

Na 15 november 2011 komt er meer nieuws over die terugbetalingen en over de toekomst van Pukkelpop. Tegen die tijd moet het financiële luik van de natuurramp met windsnelheden tot 170 km/uur afgerond zijn.

LEES OOK MEER RECENT : https://focusophasseltdeopiniemaker.wordpress.com/2011/09/12/toch-nog-registraties-pukkelpoptickets-mogelijk-na-4-september/

www.pukkelpop.be

12 suggeties bij “Ticketregistratie terugbetaling tickets Pukkelpop 2011 al verwijderd UPDATE

  1. martina ooms

    Mijn dochter en zoon hadden ook kaarten voor vrijdag, wij vertrokken zaterdag naar Amerika op vakantie. Onze vakantie duurt hier nog tot 10 september.. Mijn dochter heeft niets gekregen via email, en heel toevallig gelezen dat de kaarten eventueel zouden terugbetaalt worden indien je zou reageren voor 4 september.. dit ging dus niet voor ons en vallen ze daarom uit de boot?.. dat zou heel onfair zijn vind ik. (tenslotte gaat het toch om een redelijke som waar ze niet aan hebben. Hopelijk lukt het ons nog om alsnog in aanmerking te komen voor een terugbetaling.

    Like

  2. Jan

    Nu lijkt het erop dat door het kortstondig plaatsen van een bericht op de site van Pukkelpop dat je je kunt registreren , ondanks eerder mededelingen (We nemen wel het engagement om al deze vragen binnen een redelijke termijn te beantwoorden en ten laatste op 15 november”, aldus Mahassine.), men de (schade) terugbetaling wil inperken. nochtans heeft men van iedere ticketkoper de volledige gegevens. Dus een eenvoudig mailtje zou heel wat meer open- dialogue zijn als dit strategospelletje. Men ondergraaft zijn eigen geloofwaardigheid en sereniteit.

    Like

  3. dirk

    Idim dito, treinticket waarschuwingen enz. gaan vlot via email.
    Terugbetalingskansen worden niet via email gestuurd.
    Fondsen en andere sponsor activiteiten alom. maar naar welk fonds.

    Idee geef geen geld terug maar geef een degelijke korting op Pukkelpop 2012. Deze mensen komen zeker met hun nog geldige drankbonnetjes die online gekocht konden worden maar nog niet opgedronken.

    Like

  4. inne

    Maanden op voorhand moet je je tickets kopen waar alles verloopt via email. (wat heel goed is) maar een terugbetaling moet je zelf maar ontdekken én daar heb je dan twee weken voor nodig, terwijl er weer maanden voorbij gaan om een definitief antwoord te krijgen… logica? of vermijden dat iedereen zijn geld terugvraagt?

    Like

  5. Tom V

    Heb echt nergens gelezen dat je je moest aanmelden voor een eventuele terugbetaling van je ticket of drankbonnen!
    Een mail heb ik evenmin gezien of gekregen!
    Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken eerlijk gezegd, en dit voelt eerlijk gezegd niet oprecht van de pukkelpop-organisatie…
    Jammer…

    Like

  6. Sven K

    Ik weet dat het allemaal veel kost en dat er veel ouders de tckets hebben betaald , ook zijn er veel studenten die er hard voor gewerkt hebben , maar persoonlijk zou ik veel liever hebben dat ze volgend jaar pukkelpop opnieuw laten doorgaan en de tickets niet terugbetalen , dan alle tickets terugbetalen geen pukkelpop meerkunnen bijwonen . Tenslotten heeft de organitatie geen schuld aan de ramp en hadden zeker niet meer kunnen doen dan alles wat ze gedaan hebben .

    Mvg , Sven

    Like

  7. tt boy

    Geen mail gekregen, 12miljoen € voor de kas van pkp en wat zeggen ze “wij hadden ook onkosten”, wat een oplichterij, is er wel een deurwaarder meebezig en zijn er al lopende zaken??
    En het geld gaat nog niet eens naar de slachtoffers, maar gewoon om pkp verder door telaten gaan zonder aanpassing van het concept, en hopen dat er weer een ramp gebeurt zeker.

    kassa kassa België apenlandje

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.