Mocht eerst niet binnen op De Warmste Week 2022 in Hasselt

Standaard

Mijn enige bezoek aan DWW 2022 op 24 december 2022 rond 15u30 eindigde bijna op een sisser. In de speciale ingang voor rolstoelen, scooters en buggy’s werd ik tegengehouden door security, omdat ik met mijn e-trike het festivalterrein wou betreden en dat mocht niet, ondanks ik moeilijk kan lopen. Er was geen vervangmiddel zoals een rolstoel aanwezig om over te stappen. Ik voelde me echt gediscrimineerd en heb de hulp ingeroepen van de mannen van de fietspolitie, die ik goed ken. Na hun interventie mocht ik wel binnen. Toch wel schandalig van zo’n goed doel!

Een tijdje geleden ben ik ook buitengesmeten in de Bibliotheek Hasselt Limburg met mijn e-trike, want mijn voertuig mocht ook niet binnen wegens een geïmproviseerd verbod. Daarvoor is rolstoeler Ivo Konings zelf eens poolshoogte gaan nemen en daar hebben ze tegen gezegd, dat het een misverstand is geweest. Tot nu toe ben ik aan het wachten op tenminste excuses van BHL of bevoegd schepen El Ouakili (Vooruit), maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Maar goed dat ik lang kan onthouden, zelfs tot in 2024.

Een suggestie over “Mocht eerst niet binnen op De Warmste Week 2022 in Hasselt

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.