Om de verkeersveiligheid en woonkwaliteit in Kuringen-Centrum en Kuringen-Heide te verbeteren zijn in het mobiliteitsplan tal van aanpassingen voorzien: bestendiging van de schoolstraat van de Joris Van Oostenrijkstraat (NIET in Diepstraat), heraanleg Diepstraat met geschrankt parkeren en afzonderlijke fietspaden, heraanleg van de Crutzenstraat met afzonderlijke fietspaden, trajectcontrole op de Overdemerstraat (50km en weren doorgaand vrachtverkeer), bijkomende snelheidsremmer en oversteekplaats aan bushalte in de Overdemerstraat (thv Jessenhofke), aanpak snelheid en zwaar verkeer Gebrandestraat, fietspad door de Prinsenbeemden van de fietsbrug naar Prinsenhof, diverse snelheidsremmers in de Nieuwstraat, vernieuwde fietssuggestiestroken in de Nieuwstraat, vernieuwde veilige buurtwegenis grote delen van Kuringen-Heide, schoolstraat in de Paalsteenstraat (achterzijde KJ), …. Ze denken hiermee de bereikbaarheid tussen Kuringen en Kuringen-Heide voor de Kuringenaren optimaal te houden maar het sluipverkeer sterk te ontmoedigen en snelheidsduivels te weren.
Zit mobiliteitsschepen Marc Schepers hier goed om meer verkeersveiligheid en woonkwaliteit in Kuringen-centrum en Kuringen-Heide te garanderen na decennia gevaarlijke verkeerssituaties en veel te veel verkeer door deze twee kernen?