Klant is koning, heeft grenzen

Standaard

Middenstand en horeca in Hasselt doen er alles aan om de klant in de watten te leggen met vriendelijkheid en goede service. In dat opzicht is de klant altijd koning. Maar er zijn ook klanten met een wispelturig karakter die bijvoorbeeld op zaterdagavond een leuk restaurant in Hasselt boeken voor een etentje uit en dan niet komen opdagen, zonder verwittiging.

Het overkwam volgens Het Nieuwsblad restaurant Rosch in de Hasseltse Dorpsstraat. En Rosch is niet de enige zaak die dat overkomt. Andere horeca zullen dat fenomeen ook wel meemaken.

Het kan toch niet dat een klant zo nonchalant omgaat met een reservatie in een restaurant. De horecahouders rekenen op hun aanwezigheid op het afgesproken uur voor een etentje en dan durven ze hun kat te sturen. Dikwijls vraagt het restaurant, waar ze hen kunnen bereiken in geval dat ze hen nodig hebben. Maar zelfs dat helpt niet tegen dat ze niet komen opdagen.

Trouwens de horecahouders steken er ook hun energie en tijd in en het is tenslotte hun inkomen. De kosten van elektriciteit-, gas- en waterverbruik lopen ook op, als de zaak nodeloos open is.

En de speciaal ingekochte ingrediënten hebben soms maar een beperkte versheidsduur. Er belandt dan wel wat in de afvalbak.

De klant is inderdaad koning, maar daar zijn toch wel grenzen aan!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s