Facebookpost van teleurgestelde rottenbezoeker over VJF 2017

Standaard

Van de Hasseltse FB-gebruiker Ronny Dupont lazen we een erg teleurstellende post aangaande de doodse versierde straten ’s avonds – zonder al te veel rottenbezoek – op 7 augustus 2017 na de erwtensoepbedeling voor de Virga Jessefeesten 2017. Het is schrijnend dat er zo weinig publieke aandacht voor de straatversiering, ondanks vele straatcomités er veel werk hebben ingestoken en ondanks de decoratie soms heel miniem is in heel wat rotten. Als de sociale cohesie in de toekomst maar niet verder afbrokkelt.

“Ik wou mij toch laten verrassen en ben gisteren bij schemeravond de stad ingetrokken. Het was een naar gevoel, je zag weinig mensen over straat gaan, geen sfeer en de vroeger zo mooi versierde en verlichte straten waren leeg. Geen bloembakken met alle kleuren, geen verlichte straten enkel bijna het licht van mijn fiets. Als de straatlichten niet branden, kon ik onze stad in feest niet zien. Dan sla ik de weekkrant open vandaag en zie een artikel met de titel “Gezellig kuieren tussen de versierde rotten”. Ik vraag mij af waar. Weinig of geen straatversiering die je vroeger van heel ver zag, een doodse Demerstraat, zijstraten waar geen feestvreugde in te zien was. Ik heb onze feesten altijd bestoefd met mensen buiten onze stad, maar ik krijg gemengde reacties van hun, wat is er aan de hand? Tijdens de eindejaarsfeesten is onze stad mooier en warmer en met veel meer sfeer als nu. Is de stad samen met de pelgrims op zoek aan het gaan naar betere oorden ? Is ons geloof aan de Virga Jesse zoek?”

5 gedachtes over “Facebookpost van teleurgestelde rottenbezoeker over VJF 2017

  1. Fiddelaers Alex

    Kritisch zijn, mag iedereen,Ik begrijp dat het moeilijker word , financieel en om mensen te motiveren,want het zijn tenslotte allemaal vrijwilligers die meewerken.MAAR als,een vereniging als de banneuxkes helemaal NIKS doet,denk Ik niet dat jij Ronny.
    en zeker geen andere leden,recht van spreken hebben.

  2. monique vanbockryck

    niets is nog wat het geweest is maar toch chapeau voor de vrijwilligers die zo hun best gedaan hebben je moet het toch maar doen kritiek geven is altijd gemakkelijk

Geef een reactie

