Namura Hasselt dicht gat in markt

Standaard

Het op 9 februari 2017 in Corda Campus Hasselt voorgestelde bedrijf Namura als opvolger van Medianeut, die gesofisticeerde en gepersonaliseerde klantgerichte reclameboodschappen software op schermen wil plaatsen, kan een schot in de roos zijn voor de jongere internetgeneratie, maar niet zozeer voor de oudere generatie, die hun privacy liever afschermen, dan zomaar de toestemming te geven op de smartphone voor plaatselijke publiciteit van winkels die ze betreden. Immers er komt ook cameraherkenning van individuen bijkijken, waarbij het laatste woord bij de privacycommissie nog niet gezegd is. Nu blijkt dat de klant niet zomaar kan gefilmd en de data gebruikt mag worden voor commerciële doeleinden. Eerst moet die klant klaar en duidelijk zijn toestemming online geven om hem of haar op te nemen na cameraherkenning in de databank om via de app gepersonaliseerde reclame boodschappen te versturen naar zijn of haar mobieltje bij het naderen of intreden van een winkel. Namura heeft contacten om proef te lopen in de Carrefour en Colruyt. Alleszins kan deze software bijdragen tot een grotere winkelbeleving, want de toepassingen zijn groot. Maar dan mag het geen loutere virtuele beleving worden, maar entje in reallife.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s