Taalvergelijking mag niet volgens Facebook

Standaard

De Genkse Samira Atillah, die zich erg sociaal engageert en durft op te komen voor haar standpunten, heeft onlangs een post geplaatst op haar account op Facebook. Hierin grapte zij dat zij beter Nederlands spreekt dan West-Vlamingen. FB verwijderde echter haar post, omdat het in strijd was met de richtlijnen van FB. Haar reactie was wel treffend: “Maar schrijven dat mensen onthoofd moeten worden zoals dagelijks op onze forums verschijnen, mag precies wel”. Alleszins bedankt ze diegene die haar heeft gerapporteerd aan FB met de boodschap: “Ik hoop dat je meer gevoel voor humor krijgt in 2017”.  “Trouwens ik wil met klem benadrukken dat ik West-Vlamingen in mijn hart draag en geen haat wilde zaaien tussen Limburgers en West-Vlamingen!”, besluit ze.

Een gedachte over “Taalvergelijking mag niet volgens Facebook

  1. Arlette Henek

    Heel vaak is het Nederlands van migranten beter dan het Nederlands van vele Vlamingen. Ik kan het weten. Geboren en mijn eerste jaren getogen in Genk. En ik was niet de enige. Velen = lees vreemdeling , het woord migrant of allochtoon was nog niet uitgevonden, beheersten de taal.
    Alleen is men het al te graag vergeten. Support voor Samira.
    Arlette

Geef een reactie

