Hoe kan Limburg economisch boosten zonder Engelstalige communicatie?

Standaard

Deputé Jean-Paul Peuskens startte op woensdag 5 mei 2014 de campagne ‘Limburg, hier groeien ideeën’, waarmee hij via campagneslogans al dan niet startende ondernemers en high potentials wil overtuigen over de Limburgse economische troeven om zich hier te komen vestigen met hun activiteiten en zo te zorgen voor werkgelegenheid.

Een mooi en lovenswaardig initiatief van een campagne, die enkel in het Nederlands mag gevoerd worden. Engelstalige communicatie voor een veel breder wereldpubliek is Vlaamse bevoegdheid, maar helaas vanuit die hoek gebeurt niet zoveel op gebied van gerichte communicatie, met af en toe economische buitenlandse missies.

Die communicatiebeperking van het provinciebestuur houdt de Limburger aan zijn rond-de-kerktoren-mentaliteit, terwijl nu juist die Limburger uit zijn schelp moet komen met zijn visie en mogelijkheden naar de wereld in plaats van maar altijd rond de kerktoren te blijven draaien.

Limburg heeft het potentieel om al dan niet startende ondernemers aan te trekken en modern te huisvesten in één van zijn incubatoren of nog vrije bedrijfsterreinen, maar Vlaanderen remt dat precies af, onder andere door de bevoegdheidsherverdeling. Een spijtige zaak en een gemiste opportuniteit.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s