Belgische spoorwegen dwarsbomen al kersvers SALK

Standaard

Wat vorige week met veel trots werd voorgesteld, het Strategisch Actieplan Limburg in het Kwadraat, kan al niet rekenen op de medewerking van de Belgische spoorwegen, want die hebben tot 48 miljoen van de pot van 5 miljard euro voor de volgende twaalf jaar enkel gereserveerd voor de bouw van een nieuw station in Hasselt tegen 2020 en NIET voor de heractivering van treinlijnen 18 (Hasselt-Neerpelt) en 20 (Hasselt-Maastricht) en de extra tewerkstelling in een grote steltplaats.

Ook de heractivering van de IJzeren Rijn mogen ze hier in Limburg op hun buik schrijven.

Nochtans kaderden de heractivering van die spoorlijnen in de betere ontsluiting van Limburg, één van de zes hoekstenen van het SALK.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s